Z najnowszych badań wynika że:
- 43 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat zmienia kanał gdy zaczynają się reklamy
- 16 proc. Wychodzi z pokoju
- 26 proc. Zostaje w pokoju, ale nie ogląda uważnie
- 4 proc. Z uwagą śledzi reklamy.
Należy zwrócić uwagę iż w porównaniu z 1996 r. o 26 proc zwiększyła się ilość osób które zmieniają kanał podczas trwania bloku reklamowego.
Ale w porównaniu z rokiem 2004 ten odsetek nie ulega znaczącym zmianom i pozostaje na podobnym poziomie.
Te dane od strony demograficznej przedstawiają się następująco:
51% Mężczyzn zmienia kanał podczas trwania reklam
36% Kobiet
52% Uczniów i studentów
50% Młodzi ludzie od 15 do 29 lat
49% Pracujących zawodowo
31% Osoby powyżej 50 roku życia
Dlaczego zmieniamy kanał:
53% Uważa że reklamy nudzą
30% Jest irytowanych przez reklamy
3% Uważa że reklamy są interesujące (Podejrzewam że w tych 3% mieszczą się pracownicy branży reklamowej, lub osoby pracujące w TV;-))
Dlaczego tak jest - ponieważ reklamy ich nudzą / irytują. Takich perełek jak ciekawa reklama sera jest mało.
Taka rada na przyszłość dla osób które zajmują się Marketingiem w firmach. Albo trzeba stworzyć ciekawą reklamę, albo kupując czas na antenie TV podzielić ilość odbiorców przez 2.
Jak walczą z zappingiem walczą stacje TV i reklamodawcy? W prosty sposób nie dają nam możliwości przeskoczenia na inny program. Wiele telewizji emituje reklamy w tym samym czasie! Dzięki temu nawet jeśli będziesz chciał "uciec" na inny kanał i tak nie znajdziesz żadnego programu tylko same reklamy.
Czasami reklamodawcy specjalnie wykupują ten sam czas antenowy na różnych stacjach. To powoduje czasami, że w trakcie "skakania" z programu na program. Natykasz się 3-4 razy na tą samą reklamę :-) Nigdzie nie uciekniesz!
Ciekawi mnie kiedy Polska telewizja zacznie stosować te same metody przeciwdziałaniu zappingowi jak telewizja Japońska. W Japonii standardem jest, że programy NIE zaczynają się o jednej stałej porze np. 20:00 tylko zawsze klika minut wcześniej lub później (Program może zacząć się od 19:51 do 20:09). Jest to technika wykorzystywana aby "złapać" widzów z innych kanałów którzy akurat przeskoczyli na inny kanał.
Badanie przeprowadzone zostało przez Ipsos
Zapping - zmienianie kanałów w trakcie bloku reklamowego
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Bo u Nas reklamy są słabe.
OdpowiedzUsuńWyróżnione firmy aktywne gospodarczo i społecznie z miasta RADOM i powiatu Radomskiego. Katalog firm Radom Lokalne zawiera adresy firm, telefony kontaktowe oraz lokalizację na mapie. Zapraszamy na Katalog firm Radom !
OdpowiedzUsuńTylko u nas znajdziesz tysiące wpisów firm i przedsiębiorstw z Twojego miasta - Radom. Internetowy Katalog Firm to całkowicie darmowy informator firmowy w serwisie Baza firm Radom Radom Lokalne !
OdpowiedzUsuń