niedziela, 27 listopada 2011

Dom mody Van Graaf wchodzi na Facebook - uniknij ich błędów case study

Dom mody Van Graaf właśnie postanowił promować się na Facebooku. Zobaczymy jaki mieli pomysł na siebie w tym medium społecznościowym

1. Informacja na stronie WWW 11.10.2011
Umieścili newsa na swojej głównej stronie:
"Van Graaf na facebooku"

2. Specjalna oferta dla Facebookowiczów 18.10.2011
Specjalne ceny oraz wyjątkowe produkty tylko dla Facesbookowiczów
Pomysł ciekawy (ale nie nowatorski) i w pewien sposób ryzykowny.

3. Ulotki w salonach o obecności na FB i specjalnych ofertach limitowanych dla fanów z FB. (patrz punkt2)

4. Rozdawnictwo - Szaliki za Lajki.
Marketingowcy z Van Graafa doskonale wiedzą jakie 2 rzeczy najczęściej przekonują do kliknięcia "Like it".
1. Darmowe produkty
2. Zniżki
Wybrali opcje pierwszą - rozdawanie szalików.
Każda osoba która klinie "Lubie to" i skorzysta z specjalnej aplikacji otrzyma kupon który upoważni ją do otrzymania darmowego szalika.
Produkt na okres jesienno zimowy - świetnie dobrany:-)
Promocja jest dostępna tylko w 6 miastach w Polsce - trochę mało.
Aplikacja nie działa niestety w 100% dobrze:
Nie można wysłać informacji o tym znajomym: "An error occurred with Darmowe szaliki. Please try again later." Przez pierwszy dzień przycisk był aktywny ale zwracał informacje o błędzie. Po 2 dniach przycisk był już nie aktywny. Po tygodniu przycisk znów aktywny ale w dalszym ciągu nie działa - duży błąd. Zdecydowanie ten przycisk przyspieszył by działania i zwiększył zasięg.

Na FB wsparte było to reklamami PPC żeby poinformować większą liczbę potencjalnych fanów

Szaliki dość szybko się kończą - po tygodniu już w co najmniej jednym mieście się skończyły.

Kolejny minus nie wszyscy pracownicy zostali poinformowani o tej akcji. Gdy w pierwszym dniu akcji odbierałem szalik dopiero 4 pracownik z którym rozmawiałem na ten temat wiedział o co mi chodzi!

Drobny bon z voucherem również był. Na nim znajduje się informacja, że należy wpisać swoje imię. Osoba z sklepu której oddawałem voucher poinformowała mnie, że muszę jeszcze wpisać swoje nazwisko - hmm kolejna mała dezinformacja.

Największy problem to regulamin. A raczej brak dokładnych zasad lub ich zmiana w trakcie. Dopiero parę dni po starcie akcji poinformowano że 1 osoba może odebrać max 2 szaliki hmm...

Na chwilę obecną FanPage Van Graafa ma ponad 10 000 like it oraz około 4 500 "mówią o tym". Akcja zbliża się ku końcowi.

OCENA
Oceniam ją na mocną 4 (skala szkolna). Prosta szybka akcja która ma na celu pozyskanie grupy startowej do fanpage.

OPINIA
Jeżeli jakiś marketingowiec chce szybko wzbogacić swojego FanPage o dodatkowe Like It może śmiało kopiować tą akcje marketingową.


JAK JA TO BYM ZROBIŁ
1. Zapewnienie sobie bazy marketingowej - w Voucherze obowiązkowe pole z adresem e-mail. Żeby przesyłać regularnie (1 raz w miesiącu max) info o promocjach
2. Dodatkowa promocja 5-10% rabatu przy zakupach dla "szalikowców" od razu przebicie like it na sprzedaż
3. REGULAMIN - jasny prosty i w widocznym miejscu!

1 komentarz:

Podziel się swoją opinią