poniedziałek, 19 listopada 2012

Obama znów zatrudniony do reklamy

Barack Obama to to dobrze. Ciągle jest angażowany do reklam. Najpierw Obama reklamował Plusa. A teraz kolejny koncern go zatrudnił. Tym Razem Barack Obama reklamuje AXE.
I już znamy jego tajemnice dzięki której został ponownie wybrany:-)

Jak znaleźć autentyczną gwiazdę pasującą do Twojej marki

Dużym problemem podczas decydowania się na zatrudnienie gwiazdy do promocji, jest znalezienie właściwej gwiazdy.
- Nie może być zbyt niszowa - bo nie przyniesie to skutku
- Zbyt globalna - budżet nie wytrzyma
- Zbyt łatwa - w znaczeniu, że co chwilę widzimy ją w innej reklamie i nie nadążamy za tym co obecnie reklamuje

Najlepszy celebryta to taki który naturalnie komponuje się z Twoimi produktami. Z Twoją misją.

Beef Master znalazł celebrytę który będzie prawdziwy podczas promowania ich produktów. Zatrudnili Hardkorowego Koksu do promocji swoich Stejków.

Film raczej nagrody za scenariusz i reżyserie raczej nie zdobędzie. Ale ten i kolejne filmy mają szansę stać się Viralami!
Robert Burneika w większości swoich filmów mówi o tym, że uwielbia mięcho, stejki. Cytując mistrza:"Hardkorowy byk, hardkorowy stejk i nie ma lipy ".
Smacznego ;-)

SORAYA promuje się z bohaterami ze stadionu narodowego

SORAYA pokazała, że potrafi szybko myśleć i szybko podejmować decyzje.



SORAYA wzięła nowych celebrytów którzy biegali po stadionie narodowowym podczas pamiętnej ulewy.

I zatrudniła ich do reklamy kosmetyków męskich Soraya Men Adventure.
Szybki ruch, nieco kontrowersyjny ale Cederroth Polska ma u mnie dużego plusa za tą reklamę.

Trzeba przyznać również, że ta reklama ma duże szanse stać się Viralem. Ponieważ te nowe gwiazdy ze stadionu narodowego są jeszcze bardzo świeże :-)

Najlepsza praca na świecie - Viral Marketing

Viral marketing, czyli po naszemu marketing wirusowy. Jak to działa? Najprostsza definicja. Robisz coś tak zajebistego fajnego, że nie musisz kupować mediów tylko sami konsumenci między sobą to rozsyłają tak jak wirusa grypy ;-)
Najlepsze oferty pracy na świecie najczęściej są Viralami. Pierwszym światowym sukcesem była praca "THE BEST JOB IN THE WORLD". Która miała na celu promować wielką rafę koralową.
Co otrzymała pracownik:
- Wysokie wynagrodzenie
- Wikt i opierunek w wielkiej willi na przepięknej wyspie
- Transport po wyspach w pobliżu
- Płatne wakacje od wakacji
- Mógł zabrać ze sobą 2 osobę do tej "pracy"

Obowiązki:
- Jeżdżenie i zwiedzanie wysp
- Pisanie bloga
- Robienie zdjęć

Efekt:
- 34000 aplikacje złożone
- Potencjali pracownicy pisali z 200 krajów z całego świata
- Marketingowy efekt Viralu jest wyceniany na 200 milionów dolarów - informacja o tej ofercie pracy pojawiła się w dziennikach, gazetach oraz na portalach praktycznie na całym globie.

W Polsce kilka firm kopiowało to działanie tworząc tak fantazyjne stanowiska jak:
- Tester alkocholu
- Tester słodyczy
- Ambasador marki
- Tester deal'ów na portalu zakupów grupowych

Marketing polityczny w ekstremistycznym wydaniu

Wczoraj 18.11.2012 oglądałem Fakty na TVN. Nagle moją uwagę przyciągnęł następujący obraz: 
Zamaskowany mężczyzna z belką informacyjną na temat jego imienia nazwiska i organizacji militarnej do której należy. Abu Obaida z Brygad Al-Kassam.
Brygady Al-Kassam są militarnym ramieniem Hamasu. Odpowiadają za zbrojne ataki na Izrael.

Abu Obaida jako obecny szef Brygad, musi często pojawiać się w telewizji aby informować na temat ostatnich sukcesów i efektów ich pracy. 

Ale pojawią się tu pewne problemy. Każda organizacja, zrzeszenie, grupa musi mieć swojego lidera i coś co ich spaja. Mamy tu postać lidera Abu Obaide. Niestety z powodów dość jasnych nie może pokazywać swej twarzy w TV. 

Dlatego wybrał inny sposób wyróżnienia się. Zawsze jego twarz jest zastawiona taki sam sposób w charakterystyczną czerwono białą kratę. Dzięki temu każdy kto go zobaczy będzie mógł skojarzyć jego twarz (zakrytą twarz) i go rozpozna jego.

Świąteczna ciężarówka Coca-coli w kredycie Alior Banku?

Pytanie z czym kojarzą Wam się święta?
- Choinka?
- Prezenty?
- Święty Mikołaj?
- Śnieg?
- Śpiewanie kolęd?
- Pachnące ciasto?
- Rodzinne spotkania?
- Karp?
- Kompotem z suszu? 

Alior Bank uważa, że Święta kojarzą nam się z świąteczną ciężarówką Coca-Coli :-)


Tak pojawia się w tym filmie sławna ciężarówka Coca-coli




Którą Coca-Cola pokazuje nam od wielu lat.

Widać jak agresywny marketing zmienia nasze skojarzenia i upodobania :-)

A teraz jeszcze jedno pytanie jak wygląda Święty Mikołaj?
Prawda, że głupie pytanie. Oczywiście to starszy mężczyzna w czerwonym płaszczu z brodą i czerwonym workiem na prezenty i z wielkim brzuchem. Hehe, a może nie.






Coca-Cola od początku lat 30 XX w. promuje tak wyglądającą postać Świętego Mikołaja. Inwestycja wielu miliardów dolarów w ten wizerunek bardzo mocno zakorzenił się w naszej świadomości. Reszta firm nie walczyła z tym tylko podłączyła się pod mainstream.
Kolejne pytanie dlaczego Coca-Cola inwestuje i łączy Swoją markę ze Świętami Bożego narodzenia? 
Ponieważ na początku XX wieku była pita tylko w lato, aby się ochłodzić. Chcieli zwiększyć sprzedaż również w okresy zimowe. No cóż udało im się teraz Coca-Cola jest pita przez cały rok na całym świecie.

Można tylko pozazdrościć takiego sukcesu!

niedziela, 18 listopada 2012

Sławna mina - czyli jak odzyskać twarz po PR'owej wpadce

 Jeśli miałeś wpadkę PR'ową - użyj podstawowej broni przeciwko takim wpadką zwanej autoironią.

Właśnie zastosowała ją McKayla Maroney.
McKayla jest znana z focha jakiego strzeliła podczas olimpiady keidy zdobyła zalewdwie 2 miejsce


Dziś pokazała, że potrafi się z tego śmiać. I zaplusowała znacznie!
Obama oczywiście też zrobił tą minę focha. Lub zwanej po angielsku: "Mckayla Maroney no impressed" :-)

Obama świetne wykorzystał taktykę autoironii podczas ostatniej kampanii wyborczej:

Należy zwrócić uwagę na żart dotyczący przegranej debaty :-)

Obama często żartuje


George W. Bush  też potrafi żartować ze swoich słabości i porażek - tu żartuje z tego, że nie potrafi znaleźć broni masowej zagłady.

Bill Clinton też się potrafi śmiać z siebie samego