poniedziałek, 21 stycznia 2013

NLP w reklamach TV - Orbit, Felix

Orbit w ostatnim czasie zaczął korzystać z technik NLP przy 'hipnotyzowaniu' ekh... znaczy się przy zdobywaniu nowych klientów.

Być może zwróciliście uwagę na bardzo krótkie reklamy 5 lub 7 sekundowe. Gdzie przewija się tylko jedno hasło:

Jedz Pij Żuj - Orbit 

Jest to doby przykład techniki znanej z NLP i hipnozy - Kotwiczenie.
Na wybranej osobie zakłada się kotwice, aby po zrobieniu A osoba automatycznie wykonała czynność B.

W naszym przypadku chcą abyśmy automatycznie po zjedzeniu lub wypiciu, żuli Orbitki :-) 


 Kolejna technika z NLP to hasło z reklamy orzeszków Felix:


Jest to polecenie brzmiące:
Spróbuj się oprzeć.
Jest tu ukryte polecenie "spróbuj", czyli podejmij próbę i poddaj się.
Nie jest to polecenie:
Oprzyj się.
Czyli nie skorzystaj z oferty

 Są to podstawowe techniki NLP które często są wykorzystywane przez handlowców i sprzedawców, ale również w reklamach TV :-)
Więc uważaj na nie :-)

Naming - kolejne międzynarodowe wpadki Pajero, Ariel

OK dziś znów kilka przykładek wpadek przy naming'u lub z polskiego nazewnictwie produktów i usług.

Najpierw dość sławna wpadka Pajero. Mitsubishi w krajach hiszpańskojęzycznych miała dość poważny problem z nazwą. Ponieważ 'Pajero' oznacza mężczyznę onanizującego się :-)
Dość słabe porównanie dla produktu które miało być kojarzone z silnymi mężczyznami ;-D


Inny problem miała firma Procter & Gamble z produktem Ariel. Kiedy próbowali wprowadzić do na teren Palestyny. W tym czasie Izraelem rządził Ariel Szaron do tego znaczek atomu w tle napisu Ariel kojarzył się z Gwiazdą Dawida. To spowodowało iż ten proszek był bojkotowany w tych krajach.









Trzeba mieć jaja aby śmiać się z siebie Dacia Sandero

Dacia Sandero jest reklamowana w dość ciekawy sposób. Wykorzystują standardowe zgrania i triki które są używane w reklamach TV, a następnie wyśmiewają się z nich.


Od razu zwróciłem uwagę na tą reklam. Niestety nie mogę znaleźć jej w wersji Polskiej. Jak ktoś ją znajdzie to podeślijcie linka

Weltbild opuszcza polskę


Weltbild czwarta co do wielkości księgarnia w Polsce zamyka swoje księgarnie i sklep internetowy.

Ta informacja dość mocno powinna w 2013 roku wstrząsnąć branżą.

Pojawia się wiele pytań:
- Kto przejmie klientów?
- Kto przejmie ruch internetowy?
- Jakie posunięcia zrobi konkurencja?
- Kto przejmie księgarnie - które również są wystawione na sprzedaż!


Dla zwykłych klientów Weltbild.pl przygotował promocje. Nawet - 95% rabatu.

Uwielbiam rozbudowywać moją biblioteczkę więc zanurkowałem w ich stronę WWW, niestety nie znalazłem aż takich rabatów. Musze w tym tygodniu wybrać się do księgarni może tam zostały jeszcze jakieś megapromocje :-)

Ostrzegam internautów trzeba mieć cierpliwość przy przeglądaniu ich strony WWW. Ponieważ co chwilę się przycina :-)
- Albo zmniejszyli serwery które obsługują ruch
- Albo tyle sępów krąży po stronach w poszukiwaniu wyprzedaży :-)