poniedziałek, 21 stycznia 2013

NLP w reklamach TV - Orbit, Felix

Orbit w ostatnim czasie zaczął korzystać z technik NLP przy 'hipnotyzowaniu' ekh... znaczy się przy zdobywaniu nowych klientów.

Być może zwróciliście uwagę na bardzo krótkie reklamy 5 lub 7 sekundowe. Gdzie przewija się tylko jedno hasło:

Jedz Pij Żuj - Orbit 

Jest to doby przykład techniki znanej z NLP i hipnozy - Kotwiczenie.
Na wybranej osobie zakłada się kotwice, aby po zrobieniu A osoba automatycznie wykonała czynność B.

W naszym przypadku chcą abyśmy automatycznie po zjedzeniu lub wypiciu, żuli Orbitki :-) 


 Kolejna technika z NLP to hasło z reklamy orzeszków Felix:


Jest to polecenie brzmiące:
Spróbuj się oprzeć.
Jest tu ukryte polecenie "spróbuj", czyli podejmij próbę i poddaj się.
Nie jest to polecenie:
Oprzyj się.
Czyli nie skorzystaj z oferty

 Są to podstawowe techniki NLP które często są wykorzystywane przez handlowców i sprzedawców, ale również w reklamach TV :-)
Więc uważaj na nie :-)

4 komentarze:

  1. Ale i tak gumy do żucia są niezdrowe;p


    http://www.steeler.pl/pl/produkty/kategorie/oslona-podwozia.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale są smaczne;p

    http://www.arp.waw.pl/biurkowe/biurkowe.html

    OdpowiedzUsuń
  3. I gumy są zdrowe, bo tak;p

    http://document-manager.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Nowe logo orbit jest słabe.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią