czwartek, 17 stycznia 2013

Czemu naming jest ważny dla Twoich przedsięwzięć

Naming czyli nazewnictwo

Jak wymyślić ciekawą i chwytliwą nazwę dla Twojej firmy, produktu, usługi. 


Pierwsza marka która idzie na warsztat to Menbur. 

Bardzo dobra hiszpańska firma zajmująca się produkcją damskich butów. Obecnie firma prowadzi sprzedaż na terenie wielu krajów. 

Niestety naming w przy firmach międzynarodowych jest trudnym zadaniem. Nazwa Menbur pochodzi od nazwiska założyciela Francisco Mena Burgosa. 

Niestety ta nazwa powoduje pewne problemy. W Polsce ta nazwa kojarzy się z produktami dla mężczyzn "MEN". Mimo, że ta firma zajmuje się sprzedażą tylko produktów dla kobiet. 

Niestety takie ryzyka przy firmach międzynarodowych.

Podobny problem ma Lu-Man. Polska firma która zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów skórzanych. Posiadają najwięcej produktów dla kobiet.

Około 80% produktów jest skierowanych do kobiet, 20% dla mężczyzn. Niestety nazwa również kojarzy się z produktami dla mężczyzn Lu-Man.


Niestety dlatego trzeba uważać przy wybieraniu nazwy dla swojego przedsięwzięcia. 

A wy jakie znacie potknięcia w namingu?

Jak docenic w prosty sposób klientów z kratami klubowymi

Orsay stosuje bardzo proste rozwiązania, ale na pewno skuteczne.

Lubie z nich brać przykład dlatego, że mają ponad 600 sklepów na całym świecie. Mają sporo sprytnych sztuczek które możemy od nich się nauczyć.

Dziś na warsztat idzie karta KLUB ORSAY.

Obecnie w sklepach Orsay mamy dostępne wyprzedaże - 70%. Do tego pojawiły się nowe informacje o pogłębieniu wyprzedaży.

Minus 25% na wszystkie przecenione produkty.
Ciekawa promocja.

A teraz dochodzimy do sposobu w jaki wyróżnili swoje Klubowiczki. Osoby posiadające kartę Klubu Orsay otrzymały pocztą kilkanaście dni przed tą promocją papierowe kupony pozwalające na dodatkowy rabat w wysokości 25% na przecenione produkty.

Dzięki temu klubowiczki mogły skorzystać z tej promocji:
- Wcześniej od "zwykłych" klientów
- Miały większy wybór
- Orsay nie musiał oferować, żadnych dodatkowych rabatów. Wystarczyło, że klubowiczki otrzymały te informacje i możliwości wcześniej.

Oceniam to jako rozwiązanie proste i skuteczne :-)


Czy da się to skopiować w Waszych firmach?

Jakie jest główne zadanie witryny wystawowej? SZOKOWAĆ!

Wystawa która widzą klienci przechodząc koło Twojego sklepu jest ekstremalnie ważna. To od niej zależy czy klient wejdzie do sklepu, czy zachęci go do zakupu, czy w ogóle ZOBACZY Twój sklep.

Przykłady: Strellson oraz Felina

Strellson w trochę zabawny sposób podwiesił informacje dotyczące dotyczące rabatów ;-)

Można je zobaczyć kontem oka przechodząc koło witryny wystawowej.




Felina ma nieco prostsze zadanie ponieważ zajmują się sprzedażą bielizny. To potrafi dużo bardziej przyciągnąć wzrok. Ale podczas przygotowania tej wystawy Visual Merchandiser postanowił zszokować troszkę bardziej i przygotował ciekawe nakrycia głowy :-)


Cel został zrealizowany wystawa przyciągnęła wzrok przechodnia :-)




Cross-selling w sklepach stacjonarnych twórz zestawy i sprzedawaj więcej

Cross-selling jest jedną z moich ulubionych technik zwiększającą zyski. Oto 2 proste przykłady stosowane w polskich sklepach.

Na pierwszy ogień idzie Polska firma House. Marka należąca do Łódzkiej firmy LPP S.A.

Najnowszą kolekcję promują w następujący sposób:
Z przodu wisi marynarka wraz z bluzeczką, a z tyłu od razu dostępne są te marynarki i bluzeczki w różnych rozmiarach. 




Bardzo podobnie wyglądają zestawy w Zarze. Również najnowsza kolekcja jest prezentowana zestawem: męska marynarka + koszula.


Dzięki takim zestawom klienci widzą od razu jak dane produkty wyglądają razem.
I co najważniejsze jest większa szansa na większą ilość produktów na paragonie :-)

Co sądzisz o tej technice?

Gdzie ją jeszcze widziałeś?

Call To Action CTA wezwanie do akcji w sklepach stacjonarnych case study Centro

 Call to Action to nie tylko domena sklepów internetowych. W sklepach stacjonarnych też możemy spotkać sytuacje kiedy atakują nas z każdej strony wezwanie do działania, przymierzania i kupowania!

Jednym ze sklepów który tak działa jest TK Maxx, ale dziś nie będziemy o nim mówić.

Skupimy się na Centro czyli Centro Fashion. Ta marka charakteryzuje się Fast Fashion dla osób w wieku od 17 do 30 lat. Produkty są w relatywnie niskich cenach.

Dzięki temu, że produkty są w przystępnych cenach 29 - 59 PLN za parę butów. Możemy zaobserwować wiele zakupów impulsywnych, nieprzemyślanych, podjętych pod wpływem chwili.

Aby zmaksymalizować konwersje wśród klientów którzy weszli do sklepu obserwujemy właśnie wezwania do działania.

"Możesz przymierzyć każdą parę"

"Nie czekaj, wybierz dowolną i mierz!"

"Zbyt śmiałe? Trzeba wziąć!"

Na koniec idąc za przykładem blogerek modowych jest najsławniejsze hasło :-)

Czyli: "MUST HAVE" :-)