Naming czyli nazewnictwo.
Jak wymyślić ciekawą i chwytliwą nazwę dla Twojej firmy, produktu, usługi.
Pierwsza marka która idzie na warsztat to Menbur.
Bardzo dobra hiszpańska firma zajmująca się produkcją damskich butów. Obecnie firma prowadzi sprzedaż na terenie wielu krajów.
Niestety naming w przy firmach międzynarodowych jest trudnym zadaniem. Nazwa Menbur pochodzi od nazwiska założyciela Francisco Mena Burgosa.
Niestety ta nazwa powoduje pewne problemy. W Polsce ta nazwa kojarzy się z produktami dla mężczyzn "MEN". Mimo, że ta firma zajmuje się sprzedażą tylko produktów dla kobiet.
Niestety takie ryzyka przy firmach międzynarodowych.
Podobny problem ma Lu-Man. Polska firma która zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów skórzanych. Posiadają najwięcej produktów dla kobiet.
Około 80% produktów jest skierowanych do kobiet, 20% dla mężczyzn. Niestety nazwa również kojarzy się z produktami dla mężczyzn Lu-Man.
Niestety dlatego trzeba uważać przy wybieraniu nazwy dla swojego przedsięwzięcia.
A wy jakie znacie potknięcia w namingu?
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Bo świadomość marki jest bardzo ważna dla potencjalnych klientów
OdpowiedzUsuńhttp://www.arp.waw.pl/wiel/wieloplanszowe.html
Ja tam nie widziałem, żadnych problemów namingowych
OdpowiedzUsuńhttp://orana.pl