|
Produkty umieszczone na wysokości wzroku są droższe |
Jedną z podstawowych technik rozmieszczenia produktów w supermarketach jest to, że produkty umieszczone na wysokości wzroku są najdroższe. Produkty dla dzieci są umieszczone nisko na ich wysokości wzroku. Dzięki czemu kochany szkrabik, który zobaczy wspaniałą zabawkę z "Reklamy TV" nie da spokoju rodzicom dopóki nie kupią tej wymarzonej zabaweczki.
Takie same zasady dotyczą Coca-coli zaprezentowanej na obrazku po prawej. Butelki umieszczone wyżej maja cenę 4,29 PLN. Za to te niżej tylko 3,99 :-)
No i mamy dylemat które wybrać - co polecacie?
|
Metka po zakończeniu promocji w Cubusie |
Jak wiecie wiele promocji jest tylko akcjami krótkotrwałymi. I tu się pojawia pytanie co zrobić z metkami po zakończeniu promocji. W niektórych sklepach na przykład w Cubus'ie preferują używanie paznokci pracowników do zdzierania ceny, a następnie te stare metki wracają na gondole i wieszaki. Nic tak nie demotywuje do zakupu jak wiedza, że 2 dni temu ten produkt kosztował nie 148 PLN tylko 100PLN czyli 48 PLN taniej.
Część z sklepów sieciowych z tej samej branży jak na przykład Pretty Girl rozwiązuje to w zupełnie inny sposób. Po zakończeniu promocji obsługa otrzymuje nowe metki z wyższymi cenami. Dzięki czemu metki nie odstraszają klientów resztkami z metek promocyjnych. Mimo, że rozwiązanie Pretty Girl jest bardziej kosztowne. Aczkolwiek w ogólnym rozrachunku to rozwiązanie przynosi dużo lepsze efekty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoją opinią