niedziela, 10 kwietnia 2011

Wycieczka po supermarkecie czyli o tym jak mozna łatwo zniechęcić lub zachęcić klienta

Najlepsza taktyka - straszenie klientów
W tym poście przedstawię kilka zdjęć z wycieczek po super i hipermarketach.

Na początku super promocja na dziale pomidorów. Prawdopodobnie szef działu wpadł na pomysł jak "zwiększyć" sprzedaż. Wystarczy postraszyć klientów, że za odrywanie łodyg będą dodatkowo płacić. Rozumiem, że sklep nie lubi jak go klienci "oszukują" i obniżając wagę pomidorów przez odrywanie łodyg. Ale są pewne granice absurdu. Podejście w ten sposób do klientów na pewno nie odbije się dobrze na  relacjach supermarket - klient.










Wszystko za 39,90
Kolejny obrazek przedstawia promocje w jednym ze sklepów odzieżowych:"Wszystko za 39,90". No super tylko czy będą złośliwym i dokładnym jednocześnie nie można dojść do wniosku że:
- Wszystko za 39,90 czyli...
- Wszystkie produkty za 39,90 czyli...
- Wszystkie produkty RAZEM za 39,90 czyli...
- 20 czerwonych i 20 białych bluzek za łączną cenę 39,90 ;-)










OK koniec marudzenia pora na kilka dobrych rozwiązań


Promocja Play w przymierzalni
Kilka miesięcy temu Play wszedł w współprace z jednym z sieciowych sklepów sprzedających ubrania.

Po wejściu do szatni widzimy małe ale od razu zauważalne nalepki z reklamami Play'a.

W różnych przymierzalniach pojawiają się różne teksty reklamowe:
- "Przymierz się do nokii E52"

- " Ciuchy to temat który trudno wyczerpać. W PLAY możesz o nich rozmawiać bez ograniczeń"
Rozmawiaj w Play o ciuchach bez ograniczeń



Promocja cud perełka. Po dobrym dobraniu partnera (odpowiedniego sklepu odzieżowego) trafia doskonale do wybranej grupy docelowej. Do tego nie jest to reklama natrętna, raczej miła i zabawna.
I właśnie dzięki tak fajnym działaniom Play jest najszybciej rozwijającą się siecią komórkową w Polsce. 

3 komentarze:

Podziel się swoją opinią