piątek, 9 listopada 2012

Nieunikniony Koniec 21.12.2012

Majowie mieli racje, nieunikniony koniec 21.12.2012





Od kilku dni w TV oraz w radio pojawiają się takie złowróżbne reklamy. Informujące nas o KOŃCU który nadejdzie 21.12.2012

 Jak dla mnie to wygląda na reklamę Media Markt'u - kolorystyka
Prawdopodobnie koniec jakiejś promocji która zacznie się niedługo. Np miesięczna promocja na coś od 21.11.2012 do 21.12.2012.

W reklamie są wspomniane chmury Asperatus. Jest to nowy rodzaj chmur odkryty w 2009 roku w Wielkiej Brytanii. Jeszcze nie wpisany do oficjalnego katalogu chmur.


A wy jak myślicie co to jest?

Co widzisz kiedy słyszysz tą reklamę

Co widzisz kiedy słyszysz tą reklamę takie słowa padają w radio i trafiają do nowych grup klientów!

Słyszałeś na pewno na temat systemów reprezentacyjnych. W skrócie chodzi o to, że niektórzy są Wzrokowcami, Słuchowcami, Kinestetykami. I najlepiej trafiają do nich komunikaty działające na te zmysły.

Ktoś wpadł z pozoru na szalony pomysł. Trafić do wzrokowców poprzez radio! Jak? Czemu? Nie da się!

A jednak udowadniają, że jak się chce to się da!

Użyto tu 2 prostych sztuczek:
1. Potwierdzenie rzeczywistości:"Co widzisz kiedy słyszysz tą reklamę"
2. Presupozycja "Co widzisz.." od razu założyłeś, że musisz coś widzieć
3. Od razu przejście do wybranego systemu reprezentacyjnego - Wzrokowiec "Co widzisz"

Podsumowując: prosta, genialna reklama która trafia do dużej grupy ludzi którzy do tej pory nie byli w zasięgu stacji radiowych :-)

Świetna robota!

P.S.
Co czujesz kiedy czytasz tego posta?
P.S.S.
Co słyszysz kiedy czytasz tego bloga?
P.S.S.S. 
Jeśli komuś uda się nagrać tą reklamę i wrzucić do sieci to dajcie mi znać dodam to do tego postu.


Jak zwablić ludzi do miasta - oczywiście zapachem

Poznań znów atakuje rogalem. Zarząd miasta Poznania wraz z portalem Allegro rozpoczął akcję AlleRogal 2012. Kampania ogólnopolska promująca tradycyjne Poznańskie rogale. Są to niezwykle rogale świętomarcińskie.

Znów urząd miasta Poznań współpracuje z największą firmą e-commersową z Poznania.
Zakup rogali odbywa się tylko przez platformę Allegro.

Głównym celem jest budowa pozytywnego wizerunku miasta w Polsce. Dlatego w 2 największych aglomeracjach: Warszawa i Kraków. Postawiono na przystankach miejskich reklamowe citylight z opcją zapachową.

Wyobraźcie sobie: Jedziecie rano do pracy. Jeszcze jest ciemno, do tego zimno. Nie chce Wam się wychodzić z ciepłej kołdry a co dopiero z domu. Dochodzicie na przystanek zmarznięci może przemoczeni przez mgłę i deszczyk. Nagle czujesz zapach świeżo pieczonego rogala. Rozglądasz się a tu czeka na Ciebie 2 metrowa reklama rogali Poznańskich.

Ja od razu poczułem się głodny i już chciałem przez mojego tableta zamawiać z 10 tych rogali dla mnie i przyjaciół. Już myślę o przeprowadzce do Poznania :-)

Podsumowanie akcji AlleRogal 2011:
- Sprzedano blisko 2 tony rogali,
- Strona www akcji była odwiedzona przez 35 tysięcy osób.
Na prawdę dobry wynik.  

Nie wiem tylko jednego czy te citylighty też stoją w Poznaniu. Może jakiś Poznaniak to czyta i odpowie na to pytanie :-)


wtorek, 6 listopada 2012

Product placement w drugą stronę czyli proszę nie pokazujcie mojej marki

Często piszę się o product placemenci. Czyli sytuacjach gdy właściciel marki chce jego produkty były:
- Używane przez gwiazdy (popularnie zwane celebrity / celebryta)
- Pojawiały się w programach
itp.

Od kiedy pamiętam, zarówno na studiach jak podczas pracy zawodowej zawsze słyszałem jak mantrę.
"Nie ważne co o Tobie mówią, ważne, żeby pisali dobrze nazwisko". 
Pamiętam jak to powtarzali moi pierwsi managerowie. Później długo sam to powtarzałem po tym jak zostałem managerem i dalej awansowałem w hierarchii.

Bardzo często obserwując decyzje moich znajomych lub konkurencji na rynku widzę, że wydają budżety czasami tylko po to aby gdzieś wydać te pieniążki. Zastanów się jak często podejmujesz decyzje dotyczącą:
- Uczestnictwa w targach,
- Sponsoringu danego wydarzenia,
- Wykupienia reklamy w czasopiśmie które nie trafia bezpośrednio do Twojej grupy docelowej.

Gdyby te decyzje byłyby częścią większej strategii sprawa była by jasna. Ale często wykupuje się jakieś małe stoisko na targach z przyzwyczajenia, może po to aby spotkać się ze znajomymi. Ale bez większego zamysłu. Podobnie jest z małymi reklamami, sponsoringiem np. podczas imprez kiedy nie stoi za tym żadna większa idea.

Czasami ważne jest gdzie się nie pojawimy, gdzie nie będzie naszej marki. To pozwoli na zwiększenie pozytywnego odbioru naszej marki.

Oto przykład kilku marek które dbają o to aby nie pojawiać się wszędzie, tylko w wybranych przez siebie miejscach: Mercedes-Benz, Coca-Cola, Abercrombie & Fitch.  

Zaczniemy od filmu „Slumdog – milioner z ulicy” Przedstawiciele firm Mercedes-Benz oraz Coca-Cola  poprosili Dannego Boyla aby nie pokazywał logotypów ich marek w swoim filmie. Ponieważ nie chcą aby ich nazwa kojarzyła się z biedą i slamsami. Z auta którym poruszał się filmowy gangster usunięto znaczek Mercedesa. A z filmu usunięto wszystkie sceny w których był widoczne napoje Coca-coli. Widocznie biedacy nie muszą być :"Po radosnej stronie życia".


Kolejna marka która "wydaje pozwolenia" kto może nosić jej produkty to Abercrombie & Fitch. Firma która kojarzyła się z bluzami dla studentów wydała oświadczenie, że: chcą zapłacić Panu Mike Sorentino „The Situation” który jest gwiazdą reality show MTV Ekipa z New Jersey /Jersey Shore aby nie nosił ich ubrań. Tą samą ofertę chcą złożyć innym "gwiazdą" tego reality show.
Osobiście uważam, że akurat to było zagranie aby zrobić delikatny szum w mediach na temat ich marki. Ponieważ nie zauważyłem aby coś po za tym oświadczeniem się działo w tej sprawie. Ale w każdym razie jest to sprytne rozwiązanie. Które mogą zastosować firmy z naszego ogródka, w końcu mamy dużo gwiazdeczek podobnych do Ekipy z New Jersey.


Najnowsze plotki z mrocznego świata apokalipsy zombie

Jak zmieniło by się Twoje życie po Apokalipsie Zombie? Czym byś się interesował? Jak spędzał wolny czas? Pudelek.pl wraz z FOX przygotowali odpowiedź na te pytanie.

Oczywiście na Post apokaliptycznych portalach plotkarskich! :-)

Zajrzyjcie na www.mrocznastrona.pudelek.pl a dowiecie się co jest najmodniejsze w tym sezonie. Poniżej kilka nagłówków.

- Niebezpieczne zabawy z kajdankami
- Stanął przed dramatyczną decyzją
- Nowe stylizacje Michonne
- Niezbędne dodatki tej jesieni [galeria], Must have dla wszystkich, którzy szykują się na apokalipsę zombie
- Wpadła. Kto jest ojcem?
- Brutalna prawda wyszła na jaw!
- Wydała 1000 dolarów na nowe zęby
- Zrobili z niego sadystę
- Hot or not: Lori Grimes [galeria]
A na koniec moje ulubione: 
- Znowu pojawiła się w tej samej koszuli. Kreuje się na hipsterkę?

Czytając nagłówki można zapomnieć, że jest się na dedykowanym serwisie Pudelka.pl promujący najnowszy 3 sezon The Walking Dead stacji FOX. 

Bardzo podoba mi się sposób w jaki zostały napisane notki i plotki dotyczące świata Walking Dead. Odnoszę wrażenie, że autorzy potrafią śmiać się z siebie ^_^ 

Czekam na kolejne newsy Must Have i co modnego trzeba nosić na sezon zima 2012/2013


 

poniedziałek, 5 listopada 2012

Superbowl - reklama serialii Herosi Heroes i stacji NBC

Superbowl to SUPERBOWL i wtedy wszystko jest SUPER, a zwłaszcza reklamy.

Pierwsza reklama została przygotowana specjalnie na Superbowl

Rzuca się w oczy świetne zgranie świata wykreowanego w serialu Herosi i wielkiego święta Ameryki czyli Superbowl.
Kojarzy mi się ona z obserwatorami podczas American Idol - reklama Fringe

Druga reklama również nawiązuje do Herosów. Tym razem jest to promocja całej stacji NBC. Ta reklama jest stworzona z przymrużeniem oka. Promuje oprócz całego NBC to 3 główne seriale tej stacji tj.: Heroes, Medium, Chuck,



Nalot dywanowy czyli jak wydać sześć miliardów dolarów na reklamę

Amerykanie są obecnie bombardowani olbrzymią ilością reklam dotyczących najbliższych wyborów prezydenckich. Każdy z kandydatów chce przekonać jak najwięcej niezdecydowanych wyborców.

Jak to wygląda od kuchni.
1. Zebrać 6 miliardów dolarów. Czyli szukać bogatych sponsorów którzy przekażą na kampanię Baracka Obamy lub Mitta Romneya swoje dolary. Kandydaci muszą muszą mocno zabiegać o względy bogatych wyborców.
2. Zalać niezdecydowanych wyborców tonami reklam. W USA są stany które niezależnie jaki kandydat zostanie wystawiony przez partię będą głosować na Demokratów lub Republikanów. Dlatego główna walka toczy się w tak zwanych Swing States. Stanach w których nie ma pewności na którego kandydata zagłosują.
3. Zwycięzca bierze wszystko: Jeżeli w danym stanie 51% wyborców zagłosuje na danego kandydata zwycięzca i tak bierze wszystko całe 100%. Dlatego kilka lat temu wygrał kandydat który otrzymał mniejszą ilość głosów bezpośrednio od wyborców. Pomógł mu system liczenia głosów.
4. Praktycznie każda kampania wyborcza bije rekordy poprzednich. Tak jest i w tym roku - Kandydaci wydali znacznie więcej niż podczas ubiegłej kampanii prezydenckiej.

Jakie są minusy takich nalotów dywanowych na biednych niczemu nie winnych niezdecydowanych wyborców: Oto bardzo wyrazisty przykład:


Płacząca 4 letnia dziewczynka ma już dość Baracka Obamy oraz Mitta Romney'a. Już nie może ich dłużej słuchać. Podejrzewam, że wielu dorosłych Amerykanów również czuje to samo.
Jestem pod wrażeniem, że takie małe dziecko jest w stanie tak dobrze zapamiętać nazwiska kandydatów. Sądzicie, że wiele polskich 4-latków wie kto jest prezydentem Polski?
W chwili gdy pisze te słowa prawie 11,5 miliona razy ten filmik był odtworzy ja YT, był również emitowany w wielu stacjach telewizyjnych nawet w naszej Panoramie!

No cóż na szczęście 57 wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych dobiegają końca. 1/3 Amerykanów zagłosowała przed dniem wyborów. A 58 wybory w USA będą dopiero za cztery lata. 

Reklama podprogowa - Obserwatorzy są wszędzie

Dziś bardzo ciekawy przykład reklamy podprogowej lub product placmentu. Chociaż czy product placmentem można nazwać wstawianie gdzieś aktora, hmmm.. chyba tak.

Kilka scen z Amerykańskiej wersji Idola


Ten łysy facet w garniturze to jeden z bohaterów serialu Fringe. Jest zwany Obserwatorem, jego filmowe imię to September. Pojawia się tylko w tych miejscach i czasie gdzie dzieją "historyczne wydarzenia". Hmm teraz już wiem dlaczego pojawili się w się w finale American Idol :-)

Dla osób nie znających serialu Fringe na granicy światów krótkie info: Obserwatorzy byli pokazywani przez wszystkie odcinki (łącznie 5 sezonów) w większości odcinków pojawiali się tak jak zostali zaprezentowani w Idolu: na ułamek sekundy gdzieś w tłumie. Stoją nie poruszają się - nie okazują emocji.