sobota, 9 kwietnia 2011

Czy to nam na prawde potrzebne czyli o tym jak często ludzie się myją

Międzynarodowe koncerny nagminnie próbują sprzedawać nam produkty i usługi których nie potrzebujemy. Mimo to cały czas dajemy się nabierać na te nikomu nie potrzebne haczyki.

Dobrym przykładem są reklamy dezodorantów.

Zastanówmy się jak długo tak naprawdę powinien działać dezodorant. 12h, 24h, 48h a może 72h.

Producenci zrzucają nas coraz to większymi liczbami.

Lady Speed Stick gwarantuje 24h działanie



Reksona promuje 48 godzinną ochronę czyli 2 dni.


A teraz nasz Mistrz który promuje 72h czyli 3 dni.
Garnier Mineral Men Extreme



A Ty jak często się myjesz? Mi się to zdarza dużo częściej niż co 72 godziny :-)

środa, 6 kwietnia 2011

Koszyk Kaczyńskiego czyli o tym jak polityk promuje Biedronke, oraz jak Kaczyński kopjuje Putina

Polityka przenika się dość często ze światem biznesu. Czasami jest o zwykły lobbing kiedy indziej bardziej szemrane stosunki. A czasami nawet osoba która promuje się na największego przeciwnika "układów" i biznesu promuje swoim zachowaniem jedną firmę.

Kilka dni temu Jarosław Kaczyński wyruszył z tłumami dziennikarzy na zakupy do Biedronki. Prawdopodobnie jego spin doktorzy chcieli skopiować działania Premiera Putina który również miał kilka miesięcy temu wycieczkę po supermarkecie. 



Putin wraz z właścicielem supermarketu oglądał wszystkie ceny. Premier Putin dopytywał się o wysokości marży sklepu na poszczególne produkty. Te które były za wysokie kazał obniżyć. I znów Władimir Putin pokazał się jako człowiek czynu walczący dla swojego narodu.

Spin doktorzy PiS'u chcieli tak samo zapulsować wśród wyborców niestety nie za bardzo się udało. Co i dlaczego nie wyszło to jest temat na kolejny post. Ale na razie skupimy się na tym jak cała zawierucha wpłynęła na Biedronkę.



Biedronka zyskała olbrzymi rozgłos w przez kilka dni w prime time wielu polityków chwaliło się, że również robi zakupy w  biedronce i prawie polecali zakupy w tej sieci handlowej. Nawet nie wiem na ile milionów kosztowała by podobna reklama oraz zatrudnienie tylu polityków aby promowali daną firmę.








Brawa należą się dla Marketingowców Biedronki za błyskawiczne działanie i przygotowanie "Koszyka Kaczyńskiego".

Łatwobralny czyli o prawdziwych potrzebach konsumentów


Wielokrotnie widzimy, że zarówno klienci jak i sprzedawcy tak na prawdę zapominają jakie są główne potrzeby dla danych grup społecznych. Przykładem tego jest kampania DomBank'u.

Promowała ona Kredyt Łatwobralny
Ale czy ktoś się kiedyś zastanawiał co jest najważniejsze podczas brania kredytu?

Hmm.. Dla mnie koszta kredytu takie jak oprocentowanie i ubezpieczenie. Wysokość raty może również inne aspekty pozwalające aby ten kredyt był łatwospłacalny!

Ale widocznie jestem w mniejszości :(

Zakazane reklamy - Część 2 TPSA i DOMBANK

Witam,

Z uwagi na bardzo duża popularność w ostatnim czasie Serca i Rozumu dzisiejsza część będzie poświęcona właśnie tym dwóm stworkom.

Pierwsza reklama znana jako Serce i Rozum - Pieprz i Sól. Znana również pod nazwą "A PIEPRZ YOURSELF!" ;-)


Osobiście bardzo mi się podoba w niej akcja, dynamika oraz rozmach.

Druga reklama jest nieco starsza "Serce i Rozum - Kolędnicy"
Wersja z zwierzątkami ;-)


Mamy i jeszcze 2 wersja tej reklamy

Tylko z jednym zwierzątkiem


Teraz kolej na perełki od DOMBANKU

Nie ma jak odpowiednie podejście do klienta i jakość obsługi



Sąsiad z pod 6 jest Gejem



Wibrator

Kupisz? Kupisz? KUPISZ!! O tym jak TPSA twoży nowe potrzeby wśród

Marketingowcy mają teraz niesamowite możliwości wpływu na opinie zarazem potrzeby potencjalnych klientów.

Przez kilka tygodni byliśmy bombardowani zabawnymi reklamami z nowymi "twarzami" TPSA Sercem i Rozumem...



Teraz przyszła kolej na kulminacyjny moment kampanii gdzie jedynym sposobem na zdobycie tych "wspaniałych" maskotek jest podpisanie umowy na internet z TPSA.

Niestety przegrałem zakład ponieważ uważałem, że dla klientów ważniejsze są warunki cenowe i jakość obsługi od bezwartościowego gadżetu jakim są te dwie zabawki. Okazało się, że klienci są naprawdę zainteresowani tym prezentem.

Nawet, jak donoszą moje zakonspirowane źródła w Tepsie pojawiają się klienci którzy chcą kupić te zabawki mimo, że nie mają internetu z TPSA.

Oczywiście są też tacy którzy zwęszyli interes na maskotkach i je odsprzedają

Ceny wahają się od 50 do 200 PLN na zestaw. Na jednym z portali aukcyjnych jest ponad 200 aukcji dotyczących gadżetów z sercem i rozumem.



To jest piękny przykład stworzenia luki, nowej potrzeby wśród potencjalnych klientów i błyskawicznego zaspokojenia tej potrzeby. Wystarczy tylko podpisać umowa na kilkadziesiąt miesięcy i już te maskotki są Twoje...

poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Gdzie mamy tańszy kredyt Porównanie Alior Bank oraz Lukas Bank

Nieczęsto w reklamach banków lub innych instytucji finansowych pojawiają się liczby dotyczące kosztów, cen usług.

Tym razem Alior Bank oraz Lukas Bank zaprezentowali praktycznie ten sam przekaz z wysokością opłat za kredyt. Co dziwne ich kampanie wystartowały praktycznie w tym samym czasie!

Ale przejdźmy do konkretów:

Alior Bank - reklama pożyczki z drobną ratą (marzec 2011)"Miniaturator"



Cytując: "Za każdy 1000 złotych pożyczki miesięczna rata (...) wynosi 22 złote"

+ drobny druczek"
"RRSO dla pożyczki w wysokości 8000 zł spłaconej w 12 równych ratach oraz dla pożyczki w wysokości 1000 zł spłaconej w 96 równych ratach miesięcznych z uwzględnieniem ubezpieczenia na życie wynosi 29,82% i 24,12%"


Na to reklama Lukasa "Prostoliczony kredyt gotówkowy w LUKAS Banku" Matematyk



Cytując: 10 zł kosztów miesięcznie za każde pożyczone 1000 zł.

+ drobny druczek"
RRSO dla kredytu 8 tyś spłaconego w 12 miesięcznych ratach z ubezpieczeniem na życie wynosi 23,80%


Podsumowując na pierwszy rzut oka Luksa jest ponad 2 razy tańszy 10 zł to 22 ale RRSO nie różni się zbyt dużo 23,80% do 29,82%.


Jestem ciekaw tylko czy to przypadkowo wystartowały te 2 reklamy w tym samym czasie. A może po prostu jedna firma ma lepszych "szpiegów" ;-)

Cykl postów - Zakazane reklamy - Część 1

Tradycyjna reklama Danio, Mały Głód dostaje to na co ma ochotę ;-)



GI Jonny - Prezerwatywy




Burger King wprost z Nowej Zelandii



Ikea




XBox




Moja ulubiona reklama Axe. Bardzo stara ale świetna - polecam


Banned Commercials - Axe touch (Recommended) przez Thomas238


Mix reklam



Znacie inne "ciekawe" zakazane reklamy - podzielcie się w komentarzach

Nowy cykl - Parodie Reklamy część 1

Dziś mamy inauguracje pierwszego cyklu postów na tym blogu.

Będę przedstawiał reklamy gdzie możemy obejrzeć cięte riposty pomiędzy agencjami reklamowymi oraz firmami :-)

Dziś zaczynamy od delikatnego przytyku od ING w kierunku Alior'a.



TPSA kontra Netia i parodia reklamy Tomasza Kota "Bez VAT"



Mamy jeszcze przykład wyciągnięty z wehikułu czasu, Simplus i Heyah

Wesoła parodia heyah

Szymon Majewski kontra Marek Kondrat, PKO BP idzie na wojne z ING

Kondrat wraz z ING Bank Śląski od wielu tygodni bombarduje nas informacjami, że: Internetowi nie płacą, bo wszystko robią sami.



Pomagały im również inne gościnne gwiazdy jak Kasparow



Na przeciw tym reklamą rusza do walki PKO BP z swoją nową "Twarzą" czyli Szymusiem Majewskim




Czekamy na ciętą i ostrą ripostę od Kondrada ^_^

Netia żegna się z Kotem - startuje z instytutem


W nagrodę za pozyskanie olbrzymich ilości klientów Netia pozbywa się Kota, który przestaje być twarzą tej firmy.

Co ciekawe decyzja przychodzi po olbrzymim sukcesie kampanii reklamowej z Kotem która zatkała Infolinie Netii.

Należy pamiętać też o tym, że użycie Tomasza Kota jest uznawane przez branżę za jedno z najlepszych współprac z celebrytą. Po tej współpracy zarówno akcji firmy Netia jak i Kota poszły zdecydowanie do góry!


Radio ZET kopjuje pomysły Netii


ZET'ka postanowiła skopiować pomysł na reklamę Netii z 2009 roku.

1 kwietnia wystartowała nowa dwuetapowa kampania wizerunkowo-produktowa Radia ZET. Od 11 kwietnia swoje autorskie programy na antenie zyskają Maciej Maleńczuk, Rafał Rutkowski i Martyna Wojciechowska.

Słuchacze będą mieli możliwość głosowania na swoich ulubionych prowadzących. Głosowanie potrwa do 8 maja. Zwycięska gwiazda zagości na antenie do końca wiosennej ramówki.


Jest to kopia kampanii reklamowej Netii z 2009.

Wtedy klienci mieli do wyboru również trzech kandydatów:


Magdalena Różczka


Piotr Adamczyk

Netia Adamczyk 2009 reklama przez mediafun

Oraz zwycięzca TOMASZ KOT


ZET'ka chce powtórzyć sukces Netii po reklamie z Tomaszem Kotem Adin, Dwa, Tri która skończyła się spektakularnym sukcesem. Kampania reklamowa przyciągał tylu nowych klientów, że Netia nie nadążała z ich podłączaniem do internetu. Zatkały się infolinia i dział obsługi klienta!
Sytuacja doszła aż do takiego punktu, że UKE zagroziło nawet ukaraniem operatora za spowodowany chaos.

Prawdziwa klęska urodzaju.