Niedawno naszym oczom ukazała się nowa reklama Citi handlowy z Michael'em Moritz.
Jako, że głównym bohaterem jest Amerykanin w scenariuszu musiał pojawić się jakiś element po angielsku.
W pierwszej wersji reklamy tekst o "spacerze o parku" nie był tłumaczony. Widocznie jednak Polacy nie znają na tyle języka angielskiego ponieważ w TV już pojawiła się wersja z napisami i tłumaczeniem tego idiomu.
Teraz nasuwa się pytanie czy rezygnować z tekstów w obcych językach. Czy może jednak ryzykować i zamieszczać takie wstawki. Ja osobiście wierze w Polaków i w naszą znajomość języków obcych. Mam nadzieje, ze więcej marketingowców również podzieli moją wiarę.
niedziela, 10 kwietnia 2011
Na kolana, psie!!! Czyli JP na usługach reklamy
Parę chwil temu opisywałem kontrowersyjną reklamę społeczną dziś przedstawię równie kontrowersyjną reklamę firmy odzieżowej. Postanowili nawiązać medialnego trendu jakim jest "JP" i wykorzystać go w reklamie swojej najnowszej kolekcji skierowanej do Skatebordzistów.
Założenia marketingowców raczej były proste:
- Zszokować ludzi.
- Rozpocząć szum medialny. To już się udało na wielu forach i portalach społecznościowych pojawiły się wpisy oraz dyskusje na temat tej kreacji
-
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/3292000,80273,7607854.html?back=/Wiadomosci/1,80273,7607517,na_kolana__psie___.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7607517,Na_kolana__psie___.html?skad=rss
Małe podsumowanie z mojej strony: Uważam że najwyższa pora aby Policja rozpoczęła akcje mającą na celu zmianę postrzegania jej przez Polaków, zwłaszcza przez młodzież. Jeżeli nie podejmie zdecydowanych kroków może to się źle skończyć. Najlepszym rozwiązaniem było by zatrudnienie agencji reklamowej która przygotowała by wszystkie działania: Reklamy w prasie i TV, działania PR'owe. Można by przy okazji rozpocząć działania aby utożsamić Policje jako dobrego pracodawcę.
Założenia marketingowców raczej były proste:
- Zszokować ludzi.
- Rozpocząć szum medialny. To już się udało na wielu forach i portalach społecznościowych pojawiły się wpisy oraz dyskusje na temat tej kreacji
-
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/3292000,80273,7607854.html?back=/Wiadomosci/1,80273,7607517,na_kolana__psie___.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7607517,Na_kolana__psie___.html?skad=rss
Małe podsumowanie z mojej strony: Uważam że najwyższa pora aby Policja rozpoczęła akcje mającą na celu zmianę postrzegania jej przez Polaków, zwłaszcza przez młodzież. Jeżeli nie podejmie zdecydowanych kroków może to się źle skończyć. Najlepszym rozwiązaniem było by zatrudnienie agencji reklamowej która przygotowała by wszystkie działania: Reklamy w prasie i TV, działania PR'owe. Można by przy okazji rozpocząć działania aby utożsamić Policje jako dobrego pracodawcę.
Wycieczka po supermarkecie czyli o tym jak mozna łatwo zniechęcić lub zachęcić klienta
Najlepsza taktyka - straszenie klientów |
Na początku super promocja na dziale pomidorów. Prawdopodobnie szef działu wpadł na pomysł jak "zwiększyć" sprzedaż. Wystarczy postraszyć klientów, że za odrywanie łodyg będą dodatkowo płacić. Rozumiem, że sklep nie lubi jak go klienci "oszukują" i obniżając wagę pomidorów przez odrywanie łodyg. Ale są pewne granice absurdu. Podejście w ten sposób do klientów na pewno nie odbije się dobrze na relacjach supermarket - klient.
Wszystko za 39,90 |
- Wszystko za 39,90 czyli...
- Wszystkie produkty za 39,90 czyli...
- Wszystkie produkty RAZEM za 39,90 czyli...
- 20 czerwonych i 20 białych bluzek za łączną cenę 39,90 ;-)
OK koniec marudzenia pora na kilka dobrych rozwiązań
Promocja Play w przymierzalni |
Po wejściu do szatni widzimy małe ale od razu zauważalne nalepki z reklamami Play'a.
W różnych przymierzalniach pojawiają się różne teksty reklamowe:
- "Przymierz się do nokii E52"
- " Ciuchy to temat który trudno wyczerpać. W PLAY możesz o nich rozmawiać bez ograniczeń"
Rozmawiaj w Play o ciuchach bez ograniczeń |
Promocja cud perełka. Po dobrym dobraniu partnera (odpowiedniego sklepu odzieżowego) trafia doskonale do wybranej grupy docelowej. Do tego nie jest to reklama natrętna, raczej miła i zabawna.
I właśnie dzięki tak fajnym działaniom Play jest najszybciej rozwijającą się siecią komórkową w Polsce.
Przenikające się universa, czyli o tym jak TVN genialnie prostym pomysłem zwiększa oglądalność programów dzięki synergii
Wspólne działania Detektywów, W-11, Sędzia Wesołowska |
Oczywiście nie był bym sobą gdybym nie wspomniał skąd TVN skopiował ten pomysł.
MARVEL - BOHATEROWIE |
Na mniejszą skale podobne działania widzimy w 2 innych popularnych serialach CSI oraz StarGate. W CSI niektóre sprawy które pojawiają się np.: w CSI Las Vegas są kontynuowane w spin-off'ie CSI: Miami lub CSI New York.
Bohaterowie StarGate SG-1 pojawiają się w spin-off'ach Stargate Atlantis, Stargate Universe.
Podsumowując pomysł TVN w połączeniu swoich seriali nie jest nowy w skali światowej, ale jest nowatorski na rynku polskim. Dlatego należy trzymać kciuki aby więcej takich rozwiązań pojawiało się na naszym rynku.
Jedno mnie tylko dziwi: dlaczego dopiero po tylu latach jakaś telewizja sprobowała takiego rozwiązania, dlaczego nie wcześniej?
Kup buty na raty czyli o stosunku cen markowych produktów do średniej krajowej
Czasami się zastanawiam nad cenami w niektórych "markowych" sklepach. Odnoszę wrażenie, że część z nich jest całkowicie oderwane od rzeczywistości.
Zmusza to niektórych szefów do drastycznych decyzji jak na przykład. Możliwość wzięcia kredytu od razu podczas zakupu butów Adidasa lub reebok'a.
TK MAXX jest tańszy na wyspach niż w Polsce. Patrz na ten Link
Zmusza to niektórych szefów do drastycznych decyzji jak na przykład. Możliwość wzięcia kredytu od razu podczas zakupu butów Adidasa lub reebok'a.
TK MAXX jest tańszy na wyspach niż w Polsce. Patrz na ten Link
Najlepsza anty promocja Grolscha
Anty-promocja GROLSCHA |
Najlepsza Anty-Promocja Grolscha jaką w życiu widziałem. Kiedy przeczytałem hasło reklamowe:" KUP GROLSCHA I ZA NIEGO ZAŁAĆ". uśmiałem się.
Szczere gratulacje dla pomysłodawców oraz osób które zgodziły się puścić tak kontrowersyjną reklamę.
Szkoda tylko, że tak słabo rozpropagowali to hasło i nie użyli wszystkich mediów do tej "anty-promocji".
Czekam na kolejne równie zabawne promocje od tej firmy. Byle więcej takiego humoru na naszym rynku
Promocje w Hiper, Super Marketach czyli o tym jak nas w jajo robią
Produkty umieszczone na wysokości wzroku są droższe |
Takie same zasady dotyczą Coca-coli zaprezentowanej na obrazku po prawej. Butelki umieszczone wyżej maja cenę 4,29 PLN. Za to te niżej tylko 3,99 :-)
No i mamy dylemat które wybrać - co polecacie?
Metka po zakończeniu promocji w Cubusie |
Część z sklepów sieciowych z tej samej branży jak na przykład Pretty Girl rozwiązuje to w zupełnie inny sposób. Po zakończeniu promocji obsługa otrzymuje nowe metki z wyższymi cenami. Dzięki czemu metki nie odstraszają klientów resztkami z metek promocyjnych. Mimo, że rozwiązanie Pretty Girl jest bardziej kosztowne. Aczkolwiek w ogólnym rozrachunku to rozwiązanie przynosi dużo lepsze efekty.
Subskrybuj:
Posty (Atom)