czwartek, 4 lutego 2010

Auchan niezniszczalny jest - piosenki koropracyjne

Piosenka pierwsza wychwalająca Hipermarkety Auchan

AUCHAN NIEZNISZCZALNY JEST


Konkurencja nie ma szans,
znów pokonamy ich.
Auchan nie zniszczalny jest,
najlepszy jest.

Bijemy rekord,
aby cel osiągnąć nasz.
Obrót wciąż,
najwyższy chcemy mieć.


Proszę zwrócić uwagę zwłaszcza na to co pokazuje się na ekranie przy słowach "Nasze ceny tniemy jak się da"





Piosenka 2 przygotowana przez pracowników AUCHAN MODLIŃSKA pod tytułem:
"AUCHAN NASZ SKLEP"


Pracownicy czuli niezwykle silne uczucie aby podzielić się z całą polską informacjami na temat nowości które wprowadzane są w Hipermarketach Auchan:
- Kasa Miła
- Auchan Drive
- Sieć komórkowa Auchan

Obecnie szukam informacji o genezie powstania tych utworów muzycznych. Czy to pracownicy spontanicznie postanowili muzycznie wychwalać swojego pracodawcę - Auchan.
A może pracownicy Marketingu oraz PR postanowili delikatnie nakłonić pracowników do wzięcia udziału w tworzeniu takiego przeboju.



Piosenki korporacyjne nie są oczywiście stosowane tylko w Polsce tu przestawiam przykład, "za morza" firmy Ernest & Young.



Przy ostaniom wideoklipie widać, że autorzy podeszli do niego w sposób dużo bardziej profesjonalny.

wtorek, 2 lutego 2010

Superszmaja na prezydenta?

Tego chyba nie spodziewał się nikt. SLD postanowiło zmienić wizerunek i zwrócić się w kierunku młodych wyborców.

Na stronie która właśnie powstaje będzie można zobaczyć Jerzego Szmajdzińskiego pod postacią rycerza, pilota, tenisisty i pluszowego misia. Internauci będą mogli również przejrzeć filmy z życia prywatnego, np. jak gotuje obiad.

Również znalazło się miejsce dla rodziny, żona Jerzego Szmajdzińskiego będzie polecać przepisy kulinarne.
SUPERSZMAJA pokazać nam jak pomaga przy pracach domowych. Przy tym będzie udzielał internautom przydatnych porad, np. jak w domu oszczędzać energię.

Nie obędzie się również bez filmów ze spotkań wyborczych. Kamera będzie wiernym towarzyszem Jerzego Szmajdzińskiego podczas najbliższej kampanii.

Wszystkie ta zabiegi mają na celu ocieplenie wizerunku kandydata na fotel prezydencki.

Jerzy Szmajdziński jako SUPERSZMAJA

Domena superszmaja.pl już została wykupiona strona oficjalne otwarcie strony ma odbyć się za miesiąc dokładnie 8 Marca - czyżby prezent na dzień kobiet?

Ciekawi mnie jak zareagują wskaźniki poparcia wśród obecnego elektoratu SLD, czy tak gwałtowna zmiana polityki nie odstraszy od nich "starszych" wyborców.

Kolejne ważne pytanie czy wystarczy jedna zabawna strona żeby zdobyć głos młodych ludzi? Czy może oni potrzebują większych kroków aby zdobyć ich głosy.



Pomysłodawcy akcji mają nadzieję, że zadziała tu "marketing wirusowy" i internauci zaczną przesyłać sobie stronę WWW z SUPERSZMAJĄ. Czy to wystarczy do wygrania wyborów ... zobaczymy.

Zdjęcie z portalu gazeta.pl

Ser STRONG

Ostatnio wpadłem na oto taką reklamę sera firmy Nolan's Cheddar.

Podobają mi się w niej jak rozwija się postać głównego bohatera. Dobrze synchronizuje również muzyka z sytuacją na ekranie. Co tu będę dużo mówił obejrzyjcie sami:



Śliczny happy end ;-)

Prawie połowa polaków zmienia kanał gdy pokazywane są reklamy!

Z najnowszych badań wynika że:
- 43 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat zmienia kanał gdy zaczynają się reklamy
- 16 proc. Wychodzi z pokoju
- 26 proc. Zostaje w pokoju, ale nie ogląda uważnie
- 4 proc. Z uwagą śledzi reklamy.

Należy zwrócić uwagę iż w porównaniu z 1996 r. o 26 proc zwiększyła się ilość osób które zmieniają kanał podczas trwania bloku reklamowego.
Ale w porównaniu z rokiem 2004 ten odsetek nie ulega znaczącym zmianom i pozostaje na podobnym poziomie.

Te dane od strony demograficznej przedstawiają się następująco:
51% Mężczyzn zmienia kanał podczas trwania reklam
36% Kobiet
52% Uczniów i studentów
50% Młodzi ludzie od 15 do 29 lat
49% Pracujących zawodowo
31% Osoby powyżej 50 roku życia

Dlaczego zmieniamy kanał:
53% Uważa że reklamy nudzą
30% Jest irytowanych przez reklamy
3% Uważa że reklamy są interesujące (Podejrzewam że w tych 3% mieszczą się pracownicy branży reklamowej, lub osoby pracujące w TV;-))


Dlaczego tak jest - ponieważ reklamy ich nudzą / irytują. Takich perełek jak ciekawa reklama sera jest mało.

Taka rada na przyszłość dla osób które zajmują się Marketingiem w firmach. Albo trzeba stworzyć ciekawą reklamę, albo kupując czas na antenie TV podzielić ilość odbiorców przez 2.

Jak walczą z zappingiem walczą stacje TV i reklamodawcy? W prosty sposób nie dają nam możliwości przeskoczenia na inny program. Wiele telewizji emituje reklamy w tym samym czasie! Dzięki temu nawet jeśli będziesz chciał "uciec" na inny kanał i tak nie znajdziesz żadnego programu tylko same reklamy.

Czasami reklamodawcy specjalnie wykupują ten sam czas antenowy na różnych stacjach. To powoduje czasami, że w trakcie "skakania" z programu na program. Natykasz się 3-4 razy na tą samą reklamę :-) Nigdzie nie uciekniesz!

Ciekawi mnie kiedy Polska telewizja zacznie stosować te same metody przeciwdziałaniu zappingowi jak telewizja Japońska. W Japonii standardem jest, że programy NIE zaczynają się o jednej stałej porze np. 20:00 tylko zawsze klika minut wcześniej lub później (Program może zacząć się od 19:51 do 20:09). Jest to technika wykorzystywana aby "złapać" widzów z innych kanałów którzy akurat przeskoczyli na inny kanał.


Badanie przeprowadzone zostało przez Ipsos
Zapping - zmienianie kanałów w trakcie bloku reklamowego

Okiem klienta w Galerii Handlowej (1)

Kilkanaście dni temu podczas wizyty w Galerii Handlowej wydarzyła się pewna sytuacja która skusiła mnie do stworzenia tego cyklu postów.

Moja Luba(ML) poprosiła mnie abym poszedł z nią na zakupy aby kupić nowe Jansy. Poprosiłem ją abyśmy poszli w środę, wtedy jest najmniejszy ruch klientów w sklepach, a ja nie lubię zbyt dużego tłumu w sklepie.

A oto nasza historia:
Wybraliśmy sklep w Galerii Handlowej sprzedającego klika marek Jansów m.in. Big Star
Wchodzimy do sklepu w sklepie znajdowało się 4 młodych ekspedientów (do 30 roku życia) 2 dziewczyny, 2 chłopaków. Obsługa stała na środku sklepu rozmawiając zawzięcie o czymś. Nie było w sklepie żadnych klientów oprócz mnie i mojej Lubej.
(Ja i Moja Luba) Dzień dobry
(Ekspedienci)..... Nic nie odpowiedzieli tylko spojrzeli na nas na chwilę i wrócili do rozmowy.
Ja z Moją Lubą zaczęliśmy szukać spodni. Szukaliśmy przez około 5 minut spodni, niestety nie mogliśmy się zorientować w jaki sposób rozłożone są ubrania w sklepie. W pewnym momencie Moja Luba poprosiła po raz pierwszy o pomoc
(Moja Luba) Przepraszam w tym miejscu leżą tylko spodnie damskie?
(Ekspedientka1) Eee... Tak spodnie damskie.
Następnie Ekspedientka1 wróciła do rozmowy z pozostałymi sprzedawcami. A my wróciliśmy do dalszego szukania spodni.
Minęła dłuższa chwila gdy znów Moja Luba postanowiła spróbować uzyskać pomoc od obsługi.
(Moja Luba) Przepraszam a gdzie leżą spodnie z "niskim stanem"?
(Ekspedientka1) Tam (wskazując głową) są z niskim i wysokim stanem.
Ja zacząłem się już nieco irytować brakiem pomocy od strony obsługi, ale postanowiłem się dowiedzieć o czym tak interesującym rozmawiają, że nie mogą pomóc klientowi przy zakupie. Pod pozorem zapoznawania się z kolekcją dostępną w sklepie zacząłem podchodzić coraz bliżej, aby dobrze słyszeć o czym rozmawiają. Poniżej postarałem się jak najwierniej przedstawić ich rozmowę.
(Ekspedientka1) Oglądałam ostatni odcinek Tabalugi, fajny był.
(Ekspedient2) No ja też z moim kuzynem zawsze go oglądamy.
(Ekspedientka3) A Oglądacie jeszcze XXXX Nazwa kolejnej kreskówki
(Ekspedient4) No też jest fajny
I tak wyglądała ich cała rozmowa Obsługi. Ja w tym momencie nie wytrzymałem, wziąłem Moją Lubą za rękę i wyprowadziłem ją z tego sklepu.


Nie chciałem zostawić w tym sklepie moich pieniędzy, aby później trafiły jako pensja dla osób które tak potraktowały klienta

Ale spodnie trzeba było kupić dlatego pojechaliśmy do innej Galerii Handlowej
Wchodzimy do Sklepu Były 2 Ekspedientki kobiety młode do 30 roku życia. W chwili gdy przekroczyliśmy próg od razu było słychać
(Ekspedientka1) Dzień dobry Państwu Powiedziane z uśmiechem do nas.
(Ja i Moja Luba) Dzień dobry
Skierowaliśmy się od razu do półek z i zaczynamy szukać odpowiednich spodni
(Ekspedientka1) W czymś mogę Państwu pomóc?
(Moja Luba) Szukamy spodni o niskim stanie rozmiar XXX
(Ekspedientka1) Już podaje.
Ekspedientka1 od razu podeszła do właściwej pułki i podała 3 pary spodni.
(Moja Luba) Dziękuję Po czym wzięła spodnie do przymierzalni.
Około 5 min później wyszliśmy z tego sklepu z nową parą Jansów dla Mojej Lubej.


Teraz przejdę do sedna czyli podsumowania i moich przemyśleń wyciągniętych z tej sytuacji.

- Nawet jeśli będziesz utrzymywał duża ilość sprzedawców przez cały czas otwarcia sklepu to nie zagwarantuje wysokiej jakości obsługi, albo w ogóle jakiejkolwiek obsługi klienta jak w przypadku podanym wyżej.
- Audyt wykonywany przez Mystery Client powinien być przeprowadzany maksymalnie często np. 2 razy w miesiącu - dzięki temu obsługa będzie musiała zachowywać się odpowiednio.
- Klient niezadowolony powie o tym na pewno co najmniej 10 innym potencjalnym klientom. (Ja już powiedziałem moim wszystkim znajomym którzy mogli by kupić w tym sklepie).
- Zadowolony klient powie 3 innym potencjalnym klientom. (Ja już powiedziałem 2 potencjalnym, czyli jeszcze jeden i będę zachowywał się zgodnie z tym co mówi statystyka :-) )

Okiem klienta w Galerii Handlowej - Wstęp

Witam,

Chciałbym dziś rozpocząć pierwszy cykl nowych wpisów"
"Okiem klienta w Galerii Handlowej"
Posty będą dotyczyły szeroko pojętego marketingu, obsługi klienta, wystroju wnętrz oraz sytuacji podpatrzonych w różnych galeriach handlowych.