niedziela, 11 listopada 2012

Czeski sen - o potędze reklamy

Czeski sen jest to tytuł mistyfikacji która odbyła się w 31 maja 2003 roku.
Projekt został zrealizowany przez Vít Klusák i Filip Remunda.

Przed oficjalnym otwarciem supermarketu została przeprowadzona bardzo mocna kampania reklamowa z wykorzystaniem ulotek, plakatów, bilbordów, sportów radiowych i telewizyjnych.



Główne hasła kampanii reklamowej to: NIE PRZYCHODŹ! NIE KUPUJ!

Hipermarket "wybudowano" kilkaset metrów od najbliższej drogi. Dlatego aby klienci mogli dość do niego musieli przejść pieszo.

Pierwszy klient pojawił się o godzinie 7 rano mimo, że supermarket miał być otwarty o 10:00.

Do sklepu przyszło kilkuset klientów zwabionych kampania reklamową.


Okazało się że widoczny z oddali sklep był tylko fasadą. Nie powstał, żaden nowy supermarket. Była to tylko prowokacja. Aby wyciągnąć ludzi w piękny weekend na świeże powietrze. Film wraz z całym przedsięwzięcie został zrealizowany z funduszy czeskiego ministerstwa kultury.


Wzór: 400 podświetlonych billboardów + 200.000 ulotek = Tysiące nabranych klientów

Co sądzisz o typ projekcie?
Czy dobrze zostały wydane pieniądze czeskiego ministerstwa kultury?
Czy skusiłbyś się na taka promocję? 

1 komentarz:

Podziel się swoją opinią