Czeski sen jest to tytuł mistyfikacji która odbyła się w 31 maja 2003 roku.
Projekt został zrealizowany przez Vít Klusák i Filip Remunda.
Przed oficjalnym otwarciem supermarketu została przeprowadzona bardzo mocna kampania reklamowa z wykorzystaniem ulotek, plakatów, bilbordów, sportów radiowych i telewizyjnych.
Główne hasła kampanii reklamowej to: NIE PRZYCHODŹ! NIE KUPUJ!
Hipermarket "wybudowano" kilkaset metrów od najbliższej drogi. Dlatego aby klienci mogli dość do niego musieli przejść pieszo.
Pierwszy klient pojawił się o godzinie 7 rano mimo, że supermarket miał być otwarty o 10:00.
Do sklepu przyszło kilkuset klientów zwabionych kampania reklamową.
Okazało się że widoczny z oddali sklep był tylko fasadą. Nie powstał, żaden nowy supermarket. Była to tylko prowokacja. Aby wyciągnąć ludzi w piękny weekend na świeże powietrze. Film wraz z całym przedsięwzięcie został zrealizowany z funduszy czeskiego ministerstwa kultury.
Wzór: 400 podświetlonych billboardów + 200.000 ulotek = Tysiące nabranych klientów
Co sądzisz o typ projekcie?
Czy dobrze zostały wydane pieniądze czeskiego ministerstwa kultury?
Czy skusiłbyś się na taka promocję?
niedziela, 11 listopada 2012
Czeski sen - o potędze reklamy
Etykiety:
centrum handlowe,
Czeski sen,
Filip Remunda,
film dokumentalny,
Hipermarket,
outdoor,
plakaty,
Radio,
Reklama,
sklep wielkopowierzchniowy,
supermarket,
TV,
ulotki,
Vít Klusák
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Fajna akcja:)
OdpowiedzUsuń